onsdag 16 september 2015

Leverpastej vs. Leverpastej

Jag försöker att äta så miljösmart som möjligt och gärna ekologiskt, därför valde jag den ekologiska leverpastejen från Änglamark.

Bra med järn tänker jag och spacklar duktig över mackan. Tills jag vänder på förpackningen och ser att den bara innehåller 2.6 mg järn. Nästan alla de andra leverpastejerna i butiken innehåller 7 mg (per 100g)!

Så tyvärr väljer jag den gamla klassikern från Arboga pastej före ekologiskt. Då får man också en ordentlig storlek om man vill och slipper köpa ny varje vecka.
Synd är det att alla färdigpackade pastejer har mycket konserveringsmedel m.m. Jag kommer såklart inte ignorera detta och göra min egen så snart jag kan!

Till Änglamark säger jag bara tack och hej leverpastej! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar