måndag 21 september 2015

En shot om dagen

Förutom att jag slukar enorma mängder järnrik mat, häller jag även i mig en liten kopp Blutsaft varje dag.

Saften innehåller bara frukt och grönt från växtriket och har syftet att bidra med en daglig dos järn, främst till kvinnor i fertil ålder.
Den varken ser aptitlig ut eller smakar gott men jag är modig och stark så jag klarar att ta mig en shot.

Vill man att Blutsaften ska fångas upp på bästa sätt av kroppen så ska den drickas ca 30 minuter innan en måltid. Jag brukar ta den till lunch då blodcirkulationen är mest igång under dagen. Sedan är det meningen att måltiden man äter efteråt inte ska innehålla kalcium.

Det blir ett litet projekt att följa den här ritualen kontinuerligt men efter en vecka eller två så gör man proceduren automatiskt.

Är du en glömsk person av dig eller bara inte vill ta en dos varje dag så rekommenderar jag att du köper den mindre flaskan. De har nämligen ganska kort utgångsdatum efter att man öppnat korken.


Prova om du vågar.
(Finns att köpa i de flesta matbutiker eller i hälsokosthandeln)





1 kommentar: