måndag 14 september 2015

Lätt som en blodplätt!

Av smeten som jag gjorde blodpudding sparade jag lite för att testa blodplättar. Det var lite av en konst att få dom att bli snygga men jag fattade efter ett par försök att temperaturen ska ligga ganska lågt, någonstans mellan 2.an och 3.an på spisen. Att ha mycket fett i stekpannan underlättar också.

Recept på blodplättar finns här!


I pannan

På tallrik

Och eftersom jag inte vet hur blodplättar eller hemmagjord blodpudding ska smaka (eller se ut), har jag ingen aning om det ska smaka som det gjorde. Allt jag kan garantera är att det helt klart blev över förväntningarna och för att milt sammanfatta smaksensationen: Som att slicka på julafton!


(Blodplättarna är bäst att äta nylagade, att spara och värma nästa dag är inte att rekommendera.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar